PGO Nieuwsbrief 2023 - 10 maart 2023

Organist: Ron van Halen
Aanvang dienst: 10:00 uur
Liturgie

COLLECTE –  zondag 12 maart collecteren we voor Kerk in Actie - Binnenlands diaconaat
Omzien naar gevangenen. In Nederland zijn ruim 33.000 mensen gedetineerd en zitten een korte of langere gevangenisstraf uit. Jezus vraagt ons niet te oordelen, maar barmhartig naar hen om te zien.
Daarom reiken we (ex-)gevangenen, tbs-patiënten en hun familie een helpende hand om te werken aan herstel.
Kerk in Actie ondersteunt diverse initiatieven in Nederland die omzien naar gevangenen en hun partners en kinderen, hen bezoeken tijdens de detentie, maar ook een nieuwe kans bieden in de maatschappij.
Naast de collecte voor het Binnenlands Diaconaat staat er een schaal voor het pastoraat en de kerk.

U kunt natuurlijk ook een bijdrage overmaken naar het bekende rekeningnummer NL92 RABO 0350 2655 93 t.n.v. Diaconie Protestantse Gemeente Oostvoorne.
Wilt u de datum van de zondag vermelden en of er eventueel een verdeling is tussen genoemde doelen.
U kunt bijgaande QR-code gebruiken. Hartelijk dank voor uw bijdrage.

DE LITURGISCHE SCHIKKING
De bijbellezing: Johannes 4:5-26
Kernwoorden uit de tekst: bron, reflectie, verscheidenheid
In de Johanneslezing is de Samaritaanse vrouw aan de bron de eerste die mag horen wie Jezus is. Ondanks de religieuze en maatschappelijke kloven, gaan Jezus' woorden over wat hen verbindt.
De schikking verbeeldt de bron, spiegel met gedachten, verbinding voor mij en jou.

DE BLOEMEN UIT DE KERK gaan zondag met een hartelijke groet naar: dhr. Ad Nuijten, Fazantenlaan 31

PRAISE- EN WORSHIPAVOND IN DE WELKOMKERK VAN ZUIDLAND

Op 18 maart is er een praise- en worshipavond in de Welkomkerk van Zuidland. De avond is gevuld met aanbidding, zang en dans. Liederen als Abba, Onze Schuilplaats is God en Vrijheid zullen langskomen. Alles tot eer van onze God! Komt U ook?
Coming Soon is een 14-koppige band met o.a. piano, gitaren, saxofoon en zang.
De band geeft al een aantal jaar concerten ten bate van Compassion.

U kunt ons vinden op onze sociale media.
Met vriendelijke groet,
Thomas van der Giessen (namens praiseband Coming Soon)

DIENST ZONDAG 19 MAART 4e ZONDAG 40-DAGENTIJD
Voorganger is ds. Piet Schelling
Aanvang dienst: 10:00 uur

AFSCHEID VAN ELLY BAKKER
Zoals in de nieuws -en zondagsbrief van een paar weken geleden vermeld heeft Elly Bakker te kennen gegeven te stoppen als cantrix van de cantorij. Zondag 19 maart neemt zij afscheid maar viert zij ook haar 35-jarig jubileum als cantrix.
Voorganger in die dienst is ds. Piet Schelling. Ynke van der Wagt (piano), Romy de Winter (viool) en Ron van Halen (orgel) verlenen hun medewerking. Uiteraard is de cantorij in deze dienst ook van de partij.

Een kleine correctie m.b.t. het overzicht van de kerkdiensten in het kerkblad: de cantorij zingt NIET in de dienst van Palmzondag (2 april).
Als u Elly wil feliciteren met haar jubileum, haar wil bedanken voor haar inzet en/of haar het beste wil wensen voor de toekomst, weet u welkom!

HET KERKBLAD WIL VOORUIT
De afgelopen periode is door Christine hard gewerkt aan een nieuwe lay-out voor ons kerkblad.
Er is gekozen voor een ander formaat en daardoor oogt het gelijk professioneler.
Omdat wij als redactie de kerkraad van een goed advies willen voorzien, willen we graag uw mening weten. Achter in de kerk ligt een aantal inkijkexemplaren waarvan de inhoud identiek is aan het kerkblad van deze maand. Middels een kleine enquête kunt u uw mening aan ons kwijt.
Wilt u de exemplaren niet meenemen, wij willen ze nog een paar keer willen gebruiken.
Vast bedankt voor uw mening.

IMPRESSIE REIS NAAR SPITSBERGEN – 21 MAART WELKOMKERK ROCKANJE
Op 2 juni vorig jaar vertrok ik vanuit Vlissingen samen met nog zo’n 100 deelnemers met de boot Ortelius naar Spitsbergen.
Eindelijk ging mijn avontuurlijke droomreis, na ruim 3 jaar wachten, in vervulling. Spitsbergen is het land van Spitse bergen en gletsjers en bestaat uit 3 grote en veel kleine eilanden. De bootreis duurde 12 dagen en ging via Fair Isle, Jan Mayen, langs Groenland richting Spitsbergen.
Onderweg genieten van de vele zeevogels, zoals papegaaiduikers, Jan van Genten en zeezoogdieren, zoals dolfijnen, orka’s, walvissen en walrussen en heel misschien op Groenland nog een ijsbeer. Op Spitsbergen zelf ben ik 5 dagen gebleven en heb ik een aantal excursies gedaan. Aan de hand van foto’s wil ik u mijn belevenissen van deze bijzondere natuurreis vertellen en u meenemen naar het Noordpoolgebied.

Wanneer? Op dinsdagmiddag 21 maart om drie uur (half 3 inloop) in de koffiezaal van de Welkomkerk te Rockanje bent u van harte welkom.
De presentatie duurt ongeveer een uur.
Dick Zwart

PINKSTERDIENST 28 MEI
Zet alvast in de agenda, op de kalender of in de telefoon.
Datum en tijd: 28 mei 2023 om 10.00 uur.
Plaats: plein achter Tintestein (slecht weer locatie is de Catharijnekerk).
(er zal dus geen dienst plaatsvinden per kerk)
T.z.t. wordt uw medewerking gevraagd!!!
Contactpersonen: Helma Gorzeman en Wilma Doeve

Pinksterfeest in een gezamenlijk bij elkaar zijn van PKN Brielle, Oostvoorne en Tinte.

JARIGEN KOMENDE WEEK
zondag Dhr. L.F. van der Giessen
Dhr. J. Hoogwerf
maandag Mevr. J.M. den Hond-Modderman
Mevr. J.M.P. van Beelen-Troeleman
Dhr. P.M. Groeneveld
dinsdag Dhr. J.D. Hagestein
Sibren v.d.Woerdt
woensdag Dhr. C. Beukelman
Mevr. C.Y. van Meijeren
donderdag Mevr. A. van der Gaag-Brobbel
Mevr. A.P. van den Berg-van der Schelde
Mevr. E.E.M. Rietdijk
vrijdag Dhr. P.J. de Rijke
Mevr. C.S. Tak-Rodenburg
Dhr. W. van Wieringen
Mevr. P. van Balen-Hordijk
Dhr. F.L. Deijl
Mevr. M.L.J. van Dam
Allemaal van harte gefeliciteerd!

***************************************************************************
DIRECT NAAR: