PGO Nieuwsbrief 2023 - 13 januari 2023

In deze dienst wordt Joke Kruik bevestigd als (ondersteunend) diaken
Aanvang dienst: 10:00 uur

BEVESTIGING DIAKEN
A.s. zondag wordt Joke Kruik - van Roon bevestigd tot Bijzonder Diaken en zal zij de zegen meekrijgen. In deze speciale rol zal ze een grote steun zijn op de zondagen voor de diaconie. Bijzonder Diaken betekent dat je een bijzondere rol hebt tijdens de kerkdiensten en daarin ondersteunend bent. We zijn heel blij dat Joke ons daarin wil ondersteunen.

COLLECTE - Protestantse Kerk - Ondersteuning gemeenten.
Goed toegerust aan de slag. Binnen de Protestantse Kerk zijn tienduizenden vrijwilligers actief, zowel vrijwillig als betaald. Hun werk vindt plaats op allerlei terreinen: van pastoraat tot missionaire presentie, van diaconaat tot jeugdwerk en van bestuur tot beheer. Het is verantwoordelijk werk. Daarom is het belangrijk dat werkers in de kerk goed zijn toegerust. De Protestantse Kerk voorziet hierin met een vernieuwd trainingsaanbod. Hiermee kunnen vrijwilligers en professionals hun kennis en vaardigheden vergroten, ideeën opdoen en ervaringen uitwisselen.
Er staat ook een schaal klaar voor het pastoraat en de kerk.
U kunt natuurlijk ook een bijdrage overmaken naar het bekende rekeningnummer NL92 RABO 0350 2655 93 t.n.v. Diaconie Protestantse Gemeente Oostvoorne (of scan de QR code hieronder).
Wilt u de datum van de zondag vermelden.
Hartelijk dank voor uw bijdrage

NIEUW - SCAN DE QR-CODE om te betalen voor de speciale collecte.
Gebruik de Camera App op je telefoon.
De QR-code is geldig tot 10 januari 2025.

DE BLOEMEN UIT DE KERK gaan zondag met een hartelijke groet namens de gemeente naar: Francis Briggeman, Kantelenweg 8

STILTEVIERING
Zondag 15 januari 2023, Locatie:  Dorpskerk van 17:00 tot 17:30 uur
In een wereld zonder pauze, is rust een kostbaar geschenk.
Mensen hebben duidelijk behoefte aan een moment van stilte, om te reflecteren te bezinnen.
De kerk kent de traditie van het stil zijn en mediteren.
Het geeft de aanwezigen de kans om tot zichzelf te komen te ontdekken hoe de stilte tot hen spreekt.

Bij binnenkomst krijgt u een 'liturgie' zodat u weet hoe en wat.
De inhoud van de viering kan per keer wisselen.

DIENST ZONDAG 22 JANUARI
Voorganger is ds. Henk Haandrikman
Aanvang dienst: 10:00 uur

CORRECTIE KERKDIENST NIEUWE KERKBLAD
In het nieuwe kerkblad staat abusievelijk vermeld dat op 22 januari ds. Netty de Jong - Dorland voorgaat.
Zij gaat a.s. zondag 15 januari voor en volgende week 22 januari is dat zoals hierboven ook vermeld ds. Henk Haandrikman.

JARIGEN KOMENDE WEEK
zondag Mevr. A. Langendoen-Groenewegen
Mevr. L.L.S. Brinkman
dinsdag Mevr. E. Boender
donderdag Dhr. A. Hilkemeijer
Mevr. M. Noordermeer-Scheffer
Roeland v.d.Woerdt
vrijdag Dhr. B. Oudenes
Mevr. M. van Bergen-Wageveld
Allemaal van harte gefeliciteerd!

***************************************************************************
DIRECT NAAR: