PGO Nieuwsbrief 2023 - 6 januari 2023

Aanvang dienst: 10:00 uur
Liturgie

COLLECTE - Zondag 8 januari 2023
Zondag collecteren we mee met de collecte voor de Protestantse Kerk - Kinderen en jongeren. Nederland speelt Sirkelslag.
Sirkelslag is het grootste en spannendste interactieve spel tussen kindergroepen en jeugdgroepen uit protestantse gemeenten in heel Nederland. Elk jaar opnieuw strijden jongerengroepen voor de hoogste score bij dit interactieve bijbelspel, dat gemaakt is door de jeugdwerkorganisatie van de Protestantse Kerk. Bij Sirkelslag staat altijd een Bijbelverhaal centraal. Jongeren gaan zo op een ongedwongen manier met geloofsonderwerpen aan de slag. Voor kerken is Sirkelslag een mooie kans om hen betrokken te houden. Naast de collecte voor PKN – Kinderen en Jongeren staat er ook een schaal voor de diaconie en het pastoraat.
U kunt natuurlijk ook een bijdrage overmaken naar het bekende rekeningnummer NL92 RABO 0350 2655 93 t.n.v. Diaconie Protestantse Gemeente Oostvoorne. Wilt u de datum van de zondag vermelden.
Hartelijk dank voor uw bijdrage.

DE BLOEMEN UIT DE KERK gaan zondag met een hartelijke groet namens de gemeente naar: dhr. Jan Groenewegen, Patrijzenlaan 232

DIENST ZONDAG 15 JANUARI
Voorganger is ds. Netty de Jong - Dorland
Aanvang dienst: 10:00 uur

STILTEVIERING
Zondag 15 januari 2023, Locatie:  Dorpskerk van 17:00 tot 17:30 uur
Ineen wereld zonder pauze, is rust een kostbaar geschenk.
Mensen hebben duidelijk behoefte aan een moment van stilte, om te reflecteren te bezinnen.
De kerk kent de traditie van het stil zijn en mediteren.
Het geeft de aanwezigen de kans om tot zichzelf te komen te ontdekken hoe de stilte tot hen spreekt.

Bij binnenkomst krijgt u een 'liturgie' zodat u weet hoe en wat.
De inhoud van de viering kan per keer wisselen.

LEERHUISAVOND 10 JANUARI 2023 - ALS HET NIET MEER GAAT
Over euthanasie
Het thema euthanasie houdt veel mensen in onze samenleving bezig. Mensen in de zorg, in de politiek, in de kerk. Zij hebben daar vaak allerlei vragen bij, op medisch en ethisch gebied en vragen over de zorg. Bij mensen voor wie het geloof van belang is, komt daarbij ook vaak de vraag hoe euthanasie en christelijk geloof samen kunnen gaan.

Piet Schelling (predikant) en Ad Nuijten (arts) zijn bij ons te gast om op het thema in te gaan. Zij schreven samen een boek over euthanasie, getiteld  Als het niet meer gaat. Zij nemen de vragen van mensen serieus, helpen bij het zoeken naar antwoorden en bieden ruimte aan hen die hun einde zelf willen kiezen.

Het is bijzonder dat een dominee en een dokter het sámen hebben geschreven. Zij hebben hun ervaringen met en inzichten in euthanasie vanuit twee invalshoeken (pastoraal en medisch) vruchtbaar bij elkaar gebracht. Dat maakt het boek origineel en aansprekend voor een breed publiek.

We hopen met elkaar op een goed gesprek waarin we in alle openheid onze gedachten met elkaar kunnen delen, en zó van elkaar wijzer zullen worden.

(Ad Nuijten is SCEN-arts en was werkzaam als gynaecoloog. Hij is sprekend en schrijvend actief in het euthanasiedebat. Piet Schelling is emerituspredikant en publicist. Onlangs verscheen van zijn hand ‘Denkend aan de dood kom ik tot leven, gedachten over de eigen dood’.)

Datum:            dinsdag 10 januari 2023
Aanvang:        20.00 uur
Plaats:             ontmoetingszaal van de Welkomkerk, Hoogvlietlaan 23, 3235 BK Rockanje
Contact:          0181-402016 (kerkgebouw)

Als u naar de avond gaat en u heeft eventueel nog een plaats over in de auto zodat u iemand mee kunt nemen kunt u dit op onderstaand telefoonnummer doorgeven. Als u aanwezig wilt zijn maar geen vervoer hebt kunt u bellen met:
Liesbeth van Wijnen 06 29 18 44 74 of mail pastoraalteam@kerkoostvoorne.nl

De volgende leerhuisavonden zijn:
09-03-23 in de Dorpskerk Oostvoorne door ds. Eibert Kok
30-03-23 in Sjoel Brielle door ds. Peterjan van der Wal

Over de inhoud van de avonden wordt u te zijner tijd geïnformeerd.

PCOB AFDELING WESTVOORNE
Van harte nodigen wij u uit voor de eerste bijeenkomst in het nieuwe jaar.
Onze nieuwjaarsreceptie hopen we te houden op: woensdag 11 januari 2023
Aanvang: 10.30 uur in de Welkomkerk (inloop vanaf 10.00 uur)
Download HIER het programma

JARIGEN KOMENDE WEEK
dinsdag Mevr. H.A. van de Polder-van der Burgh
woensdag Mevr. M.E. de Rijke
donderdag Mevr. C. Slob-de Man
Mevr. M.M. Ivan-Febus
Mevr. C. Barendregt-van Egmond
Dhr. R. van der Meer
Mevr. M.H. Oorschot-Klootwijk
vrijdag Dhr. C. van Geest
  Mevr. M.M. van der Ent
zaterdag Dhr. J. Molendijk Jr.
Allemaal van harte gefeliciteerd!

***************************************************************************
DIRECT NAAR: